TIPS: VOEDING TEGEN EEN DROGE HUID

Hè bah, die vreselijke winter, hoe overleven we die? Wanneer het weer ons tegenwerkt, krijg wij vrouwen niet alleen last van een winterdipje of een slecht humeur, maar kan ook onze huid gaan protesteren. Hoe los je dat op? Eet het volgende en je voorkomt dat vervelende, droge gevoel!

Je huid droogt uit door verschillende dingen. Niet alleen door wind en kou, maar ook door de zon, verwarming, airconditioning of gewoon droge lucht. Ook kun je last krijgen van een droge huid als je te warm doucht of in een te heet bad gaat zitten. Vaak denkt men dat je het oplost door te smeren met vochtinbrengende crèmes, maar eigenlijk help je dan alleen de oppervlakkige huid en de rest daaronder niet. Wel kun je kijken naar bepaald voedsel om een droge huid te voorkomen.

Healthy groenten
Dat groenten goed voor je zijn hoeven we je natuurlijk niet te vertellen. Maar wil je graag af van je droge huid? Kijk dan of je een maaltijd kunt maken van bijvoorbeeld rauwe gember, selderie, wortel, rode biet, artisjok, komkommer, radijs, kool, appel, avocado of boerenkool! 

Food met vezels
Jup, ook vezelrijke voeding kunnen helpen tegen een droge huid. Denk bijvoorbeeld aan bruine bonen, knoflook, ui, linzen, haver, bananen, prei, walnoten, cashewnoten en amandelen.

Vette vis
Vetten van vis zijn gezonde vetten en die heb je nodig! Zo kun je kiezen voor zalm, tonijn, sardientjes, haring, makreel of zelfs oesters. Jummie!

Fruit
Ook verschilelnde soorten fruit kunnen je helpen aan een minder droge huid. Dit zijn vooral de citrusvruchten als kiwi’s, granaatappelpitten, citroenen, sinaasappels, grapefruits en limoenen.

Daarnaast is het natuurlijk heel belangrijk om genoeg water gedurende de dag te drinken, zodat je je lichaam hydrateert en je niet uitdroogt. Prioriteit nummer 1!