5 VEEL GEMAAKTE FOUTEN TIJDENS HET SPORTEN

Keihard aan het sporten maar toch het idee dat je iets verkeerd doet? Dat zou zomaar eens kunnen! Dit zijn 5 meest voorkomende dingen die vaak fout gedaan worden tijdens het sporten. Herkenbaar?

1. Warming up
De warming up voor het sporten is erg belangrijk. Helaas wordt het nog vaak overgeslagen, waardoor je spieren niet helemaal opgewarmd zijn. Dit zorgt voor meer kans op blessures. Een goede warming up duurt ongeveer 5 à 7 minuten. Meer weten over warming ups?
Klik dan hier!


2. De plank
Dé oefening om je buikspieren te trainen. Helaas wordt deze vaak verkeerd uitgevoerd. Als je heupen te hoog zitten gebeurt er niks met je buikspieren, zijn je heupen te laag dan is dit weer slecht voor je rug. Het daarom is de bedoeling dat je je buikspieren aanspant zonder dat je rug ingezakt is en je nek in een neutrale positie zit.


3. Sportkleding
Om kleding vol met zweetplekken te voorkomen is het handig te kiezen voor kledingstukken die een beetje luchtig zijn en waar je goed in kan bewegen. Sporten in een katoenen t-shirt en converse schoenen is een no go! De converse schoenen geven je namelijk niet genoeg steun in je voeten tijdens het sporten. 
Zoek je nog een leuke sportoufit? Voor inspiratie Check this out!


4. Minder eten
We sporten omdat we willen afvallen of spieren willen kweken. Veel mensen denken dat als je minder eet je sneller afvalt, maar het tegendeel is waar! Wanneer je minder eet heb je ook minder energie en is sporten ook zwaarder. Zorg dus dat je voor en na je workout genoeg hebt gegeten! Kies wel voor een maaltijd waar de juiste voedingsstoffen in zitten, ga dus niet naar de Mac Donalds voor je gaat sporten.

5. Afwisseling
Na een intensieve training heb je de volgende dag vaak last van spierpijn. Dan moet je niet wéér dezelfde training doen want dat is niet goed voor je spieren. Zorg dat je goed rust houdt, train bijvoorbeeld om de dag en probeer iedere keer verschillende spiergroepen te trainen. Dan geef je je spieren een dag rust om te herstellen van je work-out.